Thailand 2016/2017

26.12.2016_Phan/Phayoa-Phayoa

Vandaag een ritje zo kort dat het nauwelijks de moeite waard is te vermelden. Omdat het deze week moeilijk bleek om via de boekingsites hotels vast te leggen (iets wat niet persé hoeft natuurlijk, maar wat wel handig is als je wilt voorkomen dat je nog uren rond fietst aan het eind van de dag om iets te vinden) hebben we 2 overnachtingen op maar 14 km afstand van elkaar. Morgen wacht een lange rit met veel klimmen tegen 5-10% . Eerst 10 km een pas over en daarna nog regelmatig stevig omhoog. In totaal 39 km omhoog en 31 naar beneden. De rest van de 78 km is vlak. De gedwongen korte rit van vandaag komt wat dat betreft goed uit.

Een beetje rond lopen in onze aankomstplaats Phayao, dat aan een groot meer ligt, is het enige wat we doen voor de rest van de dag. Een cappuccino hier en een smoothy daar. Dat is het wel zo'n beetje.

We verblijven in het gloednieuwe Phuglon Hotel dat direct aan het meer staat. In de lobby wedijvert SantaClaus met Bhumibol. Ze staan tegenover elkaar opgesteld. Dit keer is de koning geheel in kleur en zonder rouwlinten.

Bij het avondlicht, als de nevel een beetje is opgetrokken, hebben we vanaf ons balkon op de zesde verdieping een mooi uitzicht op de bergen waar we morgen over moeten.

Ik hou het verder bij wat snapshots. Wat echter niet te fotograferen valt zijn de prachtige klanken die vanuit een huis onder ons komen aanwaaien. Het verbaast ons hoeveel overeenkomsten deze onmiskenbaar Aziatische muziek heeft met de folk van bijvoorbeeld Fairport Convention (maar dan zonder Sandy Denny).