Thailand 2016/2017

16.12.2016_Chiang Dao

Het regent. Niet leuk, maar beter op ons overdekte terras zitten dan 80 km door de regen over weg 107 fietsen naar Fang met dit weer.

Lezen en een biertje drinken. Dat is het voor vandaag.

De tempel met de 500 traptreden zullen we niet zien.

We eten aan de overkant van de weg: Chiang Dao Resto, het beste restaurant in de buurt volgens de boeken. Buiten een plastic koe met een eend op zijn rug, in de entree een antieke Harley-Davidson en een bejaarde Honda racemotor, in de zitruimte zien we 3 wanden met vitrines gevuld met jongensjeugdsentiment: Schuco, Dinky Toy, en meer van dat moois. Het blijkt allemaal van de vader van de eigenaresse te zijn. Een jonge vrouw met een Belgische vader en een Thaise moeder. Haar ouders hebben het fonkelnieuwe restaurant voor haar gebouwd. Mooi gedaan en smaakvol ingericht. De even smaakvolle softjazz haalt het evenwel niet bij de hallucinerende boeddhistische chants die we de hele dag in ons resort restaurant horen. De zich eindeloos herhalende zangpatronen wassen onze oren schoon. Te vaak horen we slappe Norah Jones achtige fluisterzangeressen ter tegemoetkoming aan de Westerse smaak. We houden het liever zuiver. Maar eerlijk is eerlijk:ergens midden in Noord-Thailand Kuifje en Guust Flater te zien staan temidden van een collectie modeltreinen, auto's en vliegtuigen is een onverwachte culturele verrassing.

Het regent nog steeds.

frank siegmund

Ik wil jullie even succes wensen met eze geeldige reis. dat je daar Dinky Toy's tegen komt is wel heel apart. Ik houd me op de hoogte van jullie avonturen. hartelijke groet Frank