Thailand 2016/2017

13.12.2016_Chiang Mai-Mae Taeng(Pai)

We volgen grotendeels de route die we meekregen van Asia Way of Life. Het zullen zo'n 900 kilometer gaan worden. We besluiten om in Mae Taeng een ander hotel te nemen vanwege de matige waarderingen op Tripadvisor van onze aanvankelijke keuze. Pas na boeking ontdekken we dat 32 Hills Coffee & Resorts, ons doel voor vandaag zo'n 50 km ten Noorden van het dorp ligt. Het is een flink stuk uit de richting en helaas bovenop een berg (vandaar dat 'Hills' waarschijnlijk) die ons kilometers lang een stijgingspercentage van 8 - 12% voorschotelt. Ik zie Ingrid dan ook regelmatig lopend vanuit de verte op me afkomen. Het resort ligt in de jungle en heeft een tiental een prachtig houten huisjes met een mooi aangelegde tuin er om heen. Alles is met veel aandacht tot in het kleinste detail ontworpen en uitgevoerd. Zoals overal is de staf uiterst vriendelijk, maar de communicatie is gebrekkig. We proberen uit te leggen dat we morgen met een busje met fiets en al naar een kruispunt willen worden gebracht, om de dagafstand binnen de perken te houden (die 80 km van vandaag met veel geklim op een 30 kg zware bepakte fiets bij 32 graden was wel even mooi als eerste dag). Het lukt niet ondanks getekende plattegronden van kruispunten en wegnummers. We besluiten onze vergissing te erkennen en fietsen morgen naar het hotel dat we vandaag wilden vermijden.